Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017

Ο κόμβος Χαλαζιά το «Σκιάχτρο» του Μεσολογγίου

γράφει ο Θόδωρος Μυλωνάς 
Με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα και την μεθοδευμένη αρνητική στάση του υπουργείου Υποδομών παρά τις υποσχέσεις του Γ. Γραμματέα για το τεράστιο θέμα του κόμβου Χαλαζιά, έχω να κάνω ένα τελευταίο σχόλιο που απευθύνεται και στον καθόλα αρμόδιο  Ζήσιμο Καρβούνη. Παλαιότερα  και πριν αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της Ιόνιας οδού στην παραπάνω θέση είχα εντοπίσει το σοβαρότατο έγκλημα από πλευράς κυκλοφορίας –σύνδεσης του μεγάλου αυτού αυτοκινητόδρομου -δυτικού άξονα της χώρας με την ιστορική πόλη- πρωτεύουσα της Αιτωλ/νίας, την Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου. Είναι και παραμένει ανήκουστο και πέραν κάθε λογικής, περιβαλλοντικής –εμπορικής- τουριστικής- αναπτυξιακής -οικονομικής –τεχνικής κ.λπ. να καταργείται η κύρια σύνδεση της πόλης και του λιμανιού με τον  νέο περιφερειακό αυτοκινητόδρομο της χώρας

Εξαιρετική η τεχνική έκθεση της ομάδας του ΤΕΕ Αιτωλ/νίας που αποτελούνταν από τους νέους μηχανικούς Νώντα Λύρο ,Ανδρέα Φανίδη,  Πάνο  Ζαντέ,  Κώστα Πετρόπουλο, Φίλιππο  Κοταντάκη, Παύλο  Καβαλλάρη,  και Κώστα Καρέτσο   για την «αξονική τομογραφία»  της άνω διάβασης στη θέση  Χαλαζιά με την Ιόνια οδό.

Η παραπάνω ομάδα του ΤΕΕ σε κοινή συνεδρίαση με το Δ.Σ. του ΤΕΕ Αιτωλ/νίας και εκπροσώπους φορέων στο Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο εξέθεσε εμπεριστατωμένα με τόση λεπτομέρεια που αγγίζει τα όρια μεταπτυχιακής εργασίας τις απόψεις της για την μελέτη και κατασκευή με τα πολλαπλά τεχνικά  λάθη που καθιστούν την άνω διάβαση στη θέση Χαλαζιά πολύ επικίνδυνη. Στην εν λόγω μελέτη το ΤΕΕ ο επίσημος Τεχνικός Σύμβουλος του Κράτους αποφαίνεται σαφώς ότι στην εν λόγω διασταύρωση όπως έχουν διαμορφωθεί κατασκευαστικά τα πράγματα είναι δυνατή χωρίς απαλλοτριώσεις και αποζημιώσεις μια έξοδος στην Ιόνια οδό για τον ερχόμενο από Γιάννενα προς την μοναδική περιμετρική – πόλη- λιμάνι. Έχει γραφεί επανειλημμένα ποια η  σημασία  της εξόδου αυτής. Δεν ζητάμε πλήρη κόμβο κ. Σπίρτζη και κ. Καρβούνη αλλά μόνο ένα ημικόμβο   δηλαδή μια έξοδο προς το λιμάνι που είναι καθοριστικής σημασίας για την ύπαρξη και λειτουργία του.
Κύριε Καρβούνη πριν τέσσερα χρόνια  επικοινωνήσαμε για το θέμα αυτό της εξόδου προς το Μεσολόγγι και η απάντησή σας ήταν αρνητική με το πρόσχημα ότι θα απαιτούνταν και δεύτερα διόδια σε αυτή τη θέση, για την πολιτική της χιλιομετρικής χρέωσης, με απασχόληση υπαλλήλου. Όπως βέβαια διαπιστώνετε στα διόδια της Ζεστής, για τα Ιωάννινα και από τα Ιωάννινα  προς το Μεσολόγγι, τα έσοδα είναι μηδαμινά, άρα η εγκατάσταση  αυτή  άχρηστη. Και η κατασκευή βέβαια των εγκάρσιων διοδίων ένθεν και ένθεν του κόμβου της Ζεστής έχει καταρρίψει το πρόσχημα αυτό.   Όμως  ως θεματοφύλακας της θέσης σας όχι μόνο δεν προβήκατε στην αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος μιας πόλης, αλλά καταργήσατε τον πλέον σημαντικό κόμβο της πόλης και φτιάξατε το «Σκιάχτρο»  του Μεσολογγίου. 
Το ΤΕΕ ο μοναδικός Τεχνικός Σύμβουλος της Χώρας κ. Καρβούνη και δικός σας ελπίζω, προέβη στην παραπάνω τεκμηριωμένη τεχνική έκθεση για την άνω διάβαση στου Χαλαζιά.  Πρέπει να πάρετε θέση κ. Καρβούνη. Το οφείλετε άλλωστε στην ψυχή του  προγόνου σας πυροβολητή Κωσταντή Καρβούνη (αρ. 828 σελ. 127από το πόνημα του Ν. Κολόμβα «Μεσολόγγι 1821-1826 οι αθάνατοι πρόμαχοι» ). Η κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΡΝΑ περιμένει εντολή δική σας. Δεν ζητάμε πλήρη κόμβο αλλά μόνο ένα «μισό δαχτυλίδι» έναν ημικόμβο. Μόνο την έξοδο των οχημάτων για τον ερχόμενο από τα Ιωάννινα   προς την περιμετρική –πόλη – λιμάνι.
Είστε πολιτικός μηχανικός ο προϊστάμενος επιβλέπων μηχανικός από πλευράς του Ελληνικού Κράτους και από εσάς εξαρτάται καθαρά το θέμα. Είστε ο μόνος αρμόδιος και οι πολιτικοί προΪστάμενοί σας (Σπίρτζης-Δέδες) δεν μπορεί να έχουν οποιοδήποτε λόγο να μην συμφωνήσουν στην αποκατάσταση του τραγικού λάθους του κόμβου Ζεστής σε μια άσχετη περιοχή και όχι στον φυσικό υπάρχοντα επί δεκαετίες κόμβο της πόλης με τον οποιονδήποτε δυτικό άξονα της χώρας, στου Χαλαζιά, άλλοτε Εθνικό δρόμο  και σήμερα την παράπλευρη αλλά μη συνδεδεμένη Ιόνια οδό.  Εάν συνέβαινε αυτό στην όμορη πόλη θα γίνονταν χαμός. Και καλά θα έκαναν.  Εμείς εδώ σε αυτόν τον τόπο, που ήλθε προσκύνησε και συνέλεξε τα οστά με τις ψυχές των Ηρώων της μοναδικής Ιερής Πόλης-Ελευθερίας,  για να ζούμε σήμερα έξω από τα λαγούμια και εμείς και εσείς κ.Καρβούνη,  ο Ιωάννης Καποδίστριας,  κρατάμε απλά Θερμοπύλες.  
Ενστάσεις κ, Καρβούνη δεν έγιναν από πλευράς  του Δήμου κατά την  διαδικασία της διαβούλευσης, όπως σημειώνετε στο έγγραφό σας Α/3/09/07/34/13711 της 13 Μαρτίου 2017  προς στο Τμήμα Κοινοβουλευτικού ελέγχου, καθόσον από ότι γνωρίζω  ο Δήμος την εποχή εκείνη (πριν 15 χρόνια ) στερούνταν κατάλληλου τεχνικού επιτελείου που θα μπορούσε  να μελετήσει και να προβάλλει τα ενδεχόμενα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα ενέκυπταν στο μέλλον. Εξάλλου κ. Καρβούνη  και σεις έχετε σχετική ευθύνη διότι ως επιβλέπων με τη μελετητική ομάδα  θα έπρεπε, κατά το στάδιο των περιβαλλοντικών μελετών,  να είχατε ενημερώσει τον Δήμο και τον κόσμο για τις επερχόμενες αλλαγές.
Κοντός ψαλμός αλληλούια. Σήμερα ο δήμος ο Εμπορικός Σύλλογος και όλοι οι φορείς πρέπει να ξεσηκωθούν για το δίκαιο αυτό αίτημα της πόλης για να διορθωθεί το τραγικό λάθος του κόμβου της Ζεστής, με την δημιουργία ενός απλού «μισού δαχτυλιδιού» με ελάχιστο κόστος στην θέση Χαλαζιά. 

                                                                                Θεόδωρος Μυλωνάς