Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2020

ΕΝΑ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ …180 ΕΤΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗ «ΔΙΕΞΟΔΟ»


 Η «Διέξοδος» πιστή στην αποστολή της  και με  το βλέμμα της  προσανατολισμένο επί μία συνεχή 20ετία  στη  διατήρηση της ιστορικής μνήμης,   παρουσίασε   το βράδυ  του περασμένου Σαββάτου στους φιλίστορες  του Μεσολογγίου και όχι μόνο  τα «ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ» του λευκάδιου  Πέτρου Δ. Στεφανίτζη  ο οποίος συμμετείχε στις Πολιορκίες και την Έξοδο.
Του  γιατρού που βρέθηκε  στο Μεσολόγγι από το 1821 μέχρι το 1826 , που  έζησε  όλες τις περιπέτειες  του Αγώνα και σώθηκε  στην Έξοδο.
Του λευκάδιου αγωνιστή που χαρακτηρίστηκε Γιατρός των Ελεύθερων Πολιορκημένων και που η  Κοινότητα του Μεσολογγίου τον  ανακήρυξε δημότη της.

Παρουσιαστές του  μοναδικού αυτού βιβλίου που ξανατυπώθηκε  180 χρόνια μετά  την πρώτη του έκδοση  και τώρα διατίθεται από την «Διέξοδο», ήταν   ο  ιστορικός και επίτιμος διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών  Τριαντάφυλλος Σκλαβενίτης που επιμελήθηκε  της εκδόσεως, ο Πρόεδρος  της Εταιρείας Λευκαδικών Μελετών   Αθανάσιος Μελάς  που ήταν  ο εκδότης του βιβλίου και η προϊσταμένη των Γενικών Αρχείων του Κράτους  Μαρία Μπακαδήμα. 
Το βιβλίο των άγνωστων μέχρι τώρα «Απομνημονευμάτων» του Π.Δ.Στεφανίτζη  που  διατίθεται ήδη από την «Διέξοδο», περιλαμβάνει πάμπολλα ιστορικά στοιχεία  γραμμένα  με κάθε λεπτομέρεια   υπό τη μορφή διηγήσεως.
Ποιος κρατούσε την σημαία της Εξόδου?
Πόσα φαρμακεία  λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του Αγώνα στο Μεσολόγγι?
Πώς και μπροστά στα μάτια τίνος  θανατώθηκε ο Θανάσης Ραζηκότσικας?
Πώς  και γιατί ενταφιάστηκαν τα τυπογραφικά στοιχεία των «Ελληνικών Χρονικών»?
Γιατί ο Λόρδος Βύρων  χάρισε το σπαθί του στον Στεφανίστη?
Ποιος  έφιππος οπλαρχηγός συγκέντρωνε τους στρατιώτες στα γεφύρια της Εξόδου?
Πώς ο Καψάλης προσκαλούσε  γυναίκες και παιδιά να κλειστούν μαζί του  στη μεγάλη πυριτοθήκη?
Πως εξερράγη ο υπόνομος του μεγάλου κανονοστασίου?
Πότε οι γυναίκες αγκαλιά με τα παιδιά τους κρημνίστηκαν στα πηγάδια?
Τα ερωτήματα αυτά  αποτελούν  μερικά από τα θέματα που περιλαμβάνει η σπάνια  έκδοση που παρουσιάστηκε στη «Διέξοδο» ως προεόρτιο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.