Είναι πλέον αντιληπτό, ότι για να υπάρξει ανάκαμψη στο Μεσολόγγι, χρειάζεται να προσελκύσουμε ανθρώπους στον τόπο μας για μόνιμη εγκατάσταση αλλά και να επιδιώξουμε συνεχή ροή επισκεπτών ανεξαρτήτου εποχής. Η πληθυσμιακή συρρίκνωση που παρατηρείται τα τελευταία έτη στο Δήμο, πιθανόν να αποτυπωθεί στην καθιερωμένη δεκαετή απογραφή που θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο. Επί το πλείστον, η απογραφή θα γίνει ηλεκτρονικά με απώτερο σκοπό να υπάρξει ρεαλιστική απεικόνιση της κατοίκησης κάθε περιοχής της χώρας. Είναι γνωστό από τα πρότερα έτη, ότι οι χρηματοδοτήσεις και οι αποφάσεις που λαμβάνονται από το Κράτος για τους Δήμους, έχουν και ως κριτήριο τον πληθυσμό τους. Το γνωρίζουμε καλά από τις μετακινήσεις των υπηρεσιών.
Ωστόσο, η επιστροφή συγγενών και φίλων που έφυγαν, η προσέλκυση νέων μονίμων κατοίκων αλλά και η επιλογή ως τόπου επίσκεψης τουριστών, επιτυγχάνονται πιο εύκολα, όταν ο Δήμος έχει ικανοποιητικές υποδομές (αποχέτευση, ύδρευση, φωτισμό, ασφαλείς δρόμους, σύγχρονα σχολικά κτίρια, χώρους αναψυχής, αξιοποιημένα παραθαλάσσια μέτωπα, κτλ). Κυρίως όμως όταν ο Δήμος, είναι προσανατολισμένος σε έργα που δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης. Δηλαδή, νέες θέσεις εργασίας, ευκαιρίες για δημιουργία καινούργιων επαγγελματικών δραστηριοτήτων, ενίσχυση τοπικού εμπορίου, κ.α. Ένα τέτοιου είδους κλίμακας έργο, είναι το Συγκοινωνιακό Δίκτυο Υδροπλάνων που ετοιμάζεται να υλοποιηθεί στη χώρα μας.
Το πρώτο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο βρίσκεται ήδη στην Κέρκυρα και ακολουθούν 44 πόλεις που ευελπιστούν να καταρτίσουν το συγκοινωνιακό δίκτυο. Ενδεικτικά, οι Παξοί, η Λευκάδα, η Πάτρα, το Κατάκολο, η Κεφαλονιά, η Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και η Ρόδος είναι μερικές από τις περιοχές που βλέπουν θετικά το έργο. Η Αμφιλοχία έχει επιλεγεί ως σημείο διανυκτέρευσης των υδροπλάνων στην πλευρά του Ιονίου και αναμένεται η τελική έγκριση από το δημοτικό της συμβούλιο. Ο αμφίβιος τύπος των υδροπλάνων δίνει τη δυνατότητα προσέγγισης και σε χερσαία αεροδρόμια. Παράλληλα, εκτός από επιβάτες θα υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς και εμπορευμάτων, ώστε να καταστεί το συγκοινωνιακό δίκτυο βιώσιμο. Βεβαίως, απαιτείται Περιβαλλοντική Μελέτη. Το μειωμένο όμως, κόστος αδειοδότησης καθώς και οι περιορισμένες εγκαταστάσεις που απαιτούνται για τη λειτουργία του έργου, οριοθετούν το ποσό για την επένδυση σε πενταψήφιο νούμερο. Ιδιαιτέρως χαμηλό, εάν αναλογιστούμε τα χρήματα που δαπανώνται κάθε χρόνο για τον Χριστουγεννιάτικο διάκοσμο.
Φαντάζει λοιπόν λογικό, εξαιτίας της γεωγραφικής θέσης, του απάνεμου λιμανιού και της εκδήλωσης ενδιαφέροντος ήδη από το 2013*, το Μεσολόγγι να έχει περίοπτη θέση σε αυτό το πανελλαδικό εγχείρημα. Αντί αυτού όμως, φαίνεται ότι δεν εξετάζεται καθόλου από την Δημοτική αρχή το ενδεχόμενο, το Μεσολόγγι να συμμετάσχει στο Συγκοινωνιακό Δίκτυο Υδροπλάνων που δημιουργείται.
Έχοντας όμως ως προηγούμενο γεγονός, ότι η Δυτική Ελλάδα ενώθηκε με την Ιόνια οδό και ξεκινήσαμε να κινητοποιούμαστε μόλις τελείωσε το έργο για τις ελλιπείς εισόδους του δρόμου στην πόλη, είναι σώφρον να μην ακολουθήσουμε την ίδια στρατηγική και για τα Υδατοδρόμια. Ας προνοήσουμε λοιπόν και ας προετοιμαστούμε. Τουλάχιστον, να εξετάσουμε σοβαρά εάν είναι προς όφελος των δημοτών και κατ´ επέκταση του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, η ένταξη μας στο συγκοινωνιακό δίκτυο που διαμορφώνεται. Ανοικτά, δημόσια και όχι πίσω από κλειστές πόρτες γραφείων και σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις που συμφέρουν λίγους.
*το 2013 υπήρξαν δημοσιεύματα στον τύπο, τα οποία πληροφορούσαν τους πολίτες, ότι η Επιτροπή του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλοακαρνανίας είχε προχωρήσει τις διαδικασίες μελετών και αδειοδότησης. Μάλιστα έδιναν λεπτομέρειες για το δίκτυο των πόλεων που θα συνδέουν οι πτήσεις, το σημείο αποθαλάσσωσης και προσθαλάσσωσης καθώς και τις ημερομηνίες έναρξης των δρομολογίων. Εντούτοις την περίοδο 2015 έως 2021 φαίνεται ότι δεν έγιναν οι πρέπουσες ενέργειες για τη διατήρηση του Μεσολογγίου στο χάρτη των υδροπλάνων.
Εκ του συνδυασμού
“Για την Κοινότητα Μεσολογγίου”